Viadis da la Belle Epoque en la regiun dal Lai da Genevra


Sparta:
Praticas socialas
Chantun:

Descripziun

A la sava dal 19avel al 20avel tschientaner ha la Belle Epoque purtà il triumf da la moda da viver e da l'ideologia burgaisa, quai ch'è sa manifestà er en in entusiassem creschent per viadis da divertiment. La Svizra era gia dapi la fin dal 18avel tschientaner ina impurtanta destinaziun per viadis romantics ed ha stuì amplifitgar fermamain sia infrastructura turistica en il decurs dal 19avel tschientaner. Las rivas dal Lai da Genevra tutgavan tar las destinaziuns da viadi preferidas, tant sco la citad da Genevra ch’era en il 19avel tschientaner la pli impurtanta colliaziun cun Chamonix. Destinaziuns fitg popularas eran er Ferney-Voltaire, il chastè Coppet, Signal de Bougy, Losanna e Clarens. Pli tard èn vegnids vitiers Montreux, Chillon e l’entira regiun dal Lai da Genevra. L’auta societad internaziunala amava da quel temp spezialmain ils Grands Hôtels en lieus sco Vevey, Montreux, Interlaken, Lucerna e San Murezzan. Curas d'aria frestga eran en moda ed han attratg viagiaturs en las autezzas da l'artg dal Giura, en ils Pays d’Enhaut ed en las Alps vallesanas. Per pudair satisfar a la dumonda creschenta duvravi dapli meds da transport. Las societads da bartgas a vapur sin il Lai da Genevra ha gì in temp da prosperitad a partir da l'onn 1823, pli tard lura er las viafiers e las telefericas. Fastizs da quest progress istoric e la bellezza da las infrastructuras èn sa mantegnids fin oz ed èn restads in'attracziun turistica durant ils mais da stad.

Gallaria d'illustraziuns

  • «La Suisse» a Montreux, enturn 1900 © Fr. Charnaux/Collection iconographique vaudoise, Musée de l’Elysée, Lausanne
  • Prospect da reclama da la Viafier Montreux-Surselva bernaisa, 1913 © Anonyme/Collection iconographique vaudoise, Musée de l’Elysée, Lausanne
  • Lingia Montreux-Glion-Naye: Tren en la staziun dad Avants © Jullien/Musée de l’Elysée, Lausanne, collection iconographique vaudoise
  • Charta turistica da las lingias da la Compagnie Générale de Navigation sin il Lac Léman, 1893 © Musée de l’Elysée, Lausanne, collection iconographique vaudoise
  • Bateau Belle Epoque de la CGN devant Lavaux © Office du Tourisme du canton de Vaud
  • Bateau Belle Epoque de la CGN sur le Léman © Office du Tourisme du canton de Vaud
  • «La Suisse» a Montreux, enturn 1900 © Fr. Charnaux/Collection iconographique vaudoise, Musée de l’Elysée, Lausanne
  • Prospect da reclama da la Viafier Montreux-Surselva bernaisa, 1913 © Anonyme/Collection iconographique vaudoise, Musée de l’Elysée, Lausanne
  • Lingia Montreux-Glion-Naye: Tren en la staziun dad Avants © Jullien/Musée de l’Elysée, Lausanne, collection iconographique vaudoise
  • Charta turistica da las lingias da la Compagnie Générale de Navigation sin il Lac Léman, 1893 © Musée de l’Elysée, Lausanne, collection iconographique vaudoise
  • Bateau Belle Epoque de la CGN devant Lavaux © Office du Tourisme du canton de Vaud
  • Bateau Belle Epoque de la CGN sur le Léman © Office du Tourisme du canton de Vaud

Referenzas e dossier

Publicaziuns
  • Cédric Humair, Laurent Tissot (Ed.) : Le tourisme suisse et son rayonnement international. Lausanne, 2011

  • Marc-André Miserez : Les grandes dames de la Belle Epoque. In : swisinfo.ch, 20. avril 2003

  • Olivier Pavillon (Ed.) : Histoire du tourisme en pays vaudois (Revue historique vaudoise 114). Lausanne, 2006

  • Claude Reichler : La découverte des Alpes et la question du paysage. Genève, 2002

  • Laurent Tissot : Naissance d’une industrie touristique. Les Anglais et la Suisse au XIXe siècle. Lausanne, 2000

  • Hans Peter Treichler et al. : La saga ferroviaire de la Suisse. Les chemins de fer suisses ont 150 ans. Zürich, 1996.

  • Laurent Tissot : A travers les Alpes. Le Montreux-Oberland bernois ou la construction d’un système touristique, 1900-1970. In : Histoire des Alpes vol. 9. Zürich, 2004, p. 227-244.

Dossier